Facebook odnotował spadek dochodów
30 kwietnia, 2020Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na wstępu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wpisania na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy powiązane z pandemią Covid-19 przenoszą się m.in. na globalne spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w pierwszym kwartale bieżącego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To istotni wzrost rok do roku (w pierwszym kwartale 2019 r. koncern informował o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do poziomu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w dzisiejszych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości oraz popytu na reklamy.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W regionach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do komunikacje informacje prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo robionych z zachowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w moc sukcesach nie monetyzuje. Dodatkowo w terenach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w głównym segmencie reklamy.
W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w procesu miesiąca użytkowników. Toż o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Grupa osób zdecydowanych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do poziomu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wykorzystało w marcu z przynajmniej samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Toż o 11 proc. więcej, niż w niniejszym samym czasie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w rozmowie z analitykami stwierdził, że pandemia i związana z nią konieczność popadania w bloku przez wiele kobiet dokonuje się na krótsze przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy czy małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były polecane do transmisji wydarzeń rozgrywających się w dziedzinie pozawirtualnej, obecnie polecane są przez nauczycieli, sektor zabawy i firmy religijne. Właśnie z pomocy tego sposobu korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera istotni nacisk na Facebooka i zaprezentował swoje zaniepokojenie tym, że moment nią doprowadzony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie włożonych w moc miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka tworzy swoje cele zawodowe zdalnie.
zobacz również