Otwierasz firmę? Załóż jej stronę internetową!

Otwierasz firmę? Załóż jej stronę internetową!

20 stycznia, 2020 0 przez Doradca Personalny

Aby nowo założona firma mogła trafić do wielu klientów, warto zadbać o jej reklamę. Pierwszym krokiem powinno być założenie jej strony internetowej.

Niezależnie od brany, w której zamierzasz działać, warto pomyśleć o tym, aby założyć dla niej stronę internetową. To właśnie ona będzie służyła jako pierwszy kontakt z jej ofertą i pomoże w dotarciu do wielu nowych klientów. Teraz tworzenie stron internetowych to żaden problem – najlepiej zlecić tego typu prace ekspertom w tej dziedzinie.

Jakie strony internetowe są najlepsze dla firmy? Jakie elementy powinna posiadać dobra strona WWW tego rodzaju? Komu najlepiej zlecić projektowanie stron internetowych? Sprawdź teraz!

Strona internetowa dla firmy – co wybrać?

Bardzo często można spotkać się ze stwierdzeniem, że jeśli czegoś nie można znaleźć w internecie, to w rzeczywistości to nie istnieje. Właśnie dlatego strona internetowa powinna towarzyszyć firmie już od początku jej działalności. Jak jednak wybrać najlepszą stronę dla swojej firmy?

Strony WWW można podzielić na kilka różnych typów w zależności od ich zawartości oraz funkcjonalności. Wśród nich warto wskazać głównie na:

  • Strony internetowe typu wizytówka – proste strony WWW zawierające podstawowe informacje o firmie, jej ofercie, a także dane kontaktowe.
  • Firmowe strony internetowe – rozbudowane strony WWW z większą liczbą podstron, a także szerszą funkcjonalnością, na przykład blogiem internetowym.
  • Strona ze sklepem internetowym – pozwala na składanie zamówień przez internet.
  • Rozbudowany serwis internetowy – tworzony najczęściej z myślą o większych firmach, może obejmować sklep internetowy, blog i inne podstrony oraz usługi.

Dla przedsiębiorców, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność, najlepszym rozwiązaniem będą strony internetowe typu wizytówka, a także strony firmowe. Pozwalają one na zaprezentowanie wszystkich najważniejszych informacji, a przy tym są niedrogie w wykonaniu i prowadzeniu.

Czym powinna cechować się dobra strona internetowa dla firmy?

Jaka powinna być jednak dobra strona internetowa przeznaczona dla firmy? W tym przypadku kluczowe jest stworzenie przestrzeni dla firmy, która będzie potrafiła zaprezentować ją w atrakcyjny i przystępny sposób.

W związku z tym firmowe strony WWW najczęściej tworzone są z naciskiem na czytelny przekaz, chociaż, oczywiście, można również zdecydować się na bardziej rozbudowaną zawartość podstron.

Jako że obecnie większość użytkowników internetu korzysta z niego również na urządzeniach mobilnych – smartfonach, tabletach – warto zdecydować się na tworzenie stron internetowych responsywnych, czyli w technologii RWD (Responsive Web Design). W tym przypadku strony internetowe samodzielnie dopasowują się do ekranu urządzenia – nie ma zatem potrzeby tworzenia osobnej strony standardowej i mobilnej.

Właściciel firmy może także samodzielnie prowadzić stronę internetową – w tym przypadku stosowany jest specjalny system CMS (Content Management System) do zarządzania treścią stron WWW. Wówczas nie trzeba posiadać wiedzy dotyczącej programowania – do zarządzania treścią wystarczy tylko zwykła umiejętność obsługi internetu.

Warto także zadbać to, aby strona WWW była odpowiednio zoptymalizowana, czyli była przygotowana do prowadzenia czynności reklamowych w ramach SEO, czyli pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach.

Warto zlecić tworzenie stron WWW specjalistom!

Chociaż tworzenie stron internetowych możliwe jest samodzielnie – w sieci znajdziemy wiele poradników, to jednak najlepszym wyborem będzie zlecenie tego typu czynności fachowcom w tej dziedzinie.

Obecnie projektowanie stron internetowych, a także tworzenie innych serwisów, na przykład sklepów internetowych, oferuje wiele różnych firm – są to głównie agencje interaktywne, które zajmują się prowadzeniem usług w ramach promocji on-line.

Dzisiaj koszty związane z założeniem strony internetowej dla firmy wcale nie są wysokie – dzięki temu każda firma może pozwolić sobie na posiadanie własnej przestrzeni w internecie, która pomoże jej w dotarciu do wielu nowych klientów.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Aliso z Krakowa.