Reklama na Instagramie – skuteczna i tania metoda promocji on-line
20 stycznia, 2020Instagram to jeden z popularnych serwisów społecznościowych, który daje szerokie możliwości reklamy. Jak można go wykorzystać?
Dzięki mediom społecznościowym można łatwo komunikować się z innymi, a także poszukiwać interesujących informacji. Dzisiaj do wyboru jest szeroka gama tego typu serwisów – to nie tylko Facebook czy Twitter, ale także Instagram, który obecnie rośnie w siłę i przyciąga coraz więcej użytkowników. Reklama na Instagramie może być doskonałym wyborem dla każdej firmy!
Czym dokładnie jest Instagram? Jak wygląda reklama na tego typu serwisie i jakie są jej zalety? Jak rozpocząć swoją reklamę na Instagramie, aby uzyskać optymalne efekty? Sprawdź teraz, gdy szukasz tanich i skutecznych metod na promocję swojej firmy!
Spis Treści
Instagram – podstawowe informacje
Instagram to serwis społecznościowy skoncentrowany na publikowaniu fotografii. Jest on połączony z aplikacją o tej samej nazwie, z której można korzystać na urządzeniach mobilnych – smartfonach, tabletach.
Serwis ten pozwala swoim użytkownikom na publikowanie na nim różnego rodzaju zdjęć, a także na ich udostępnianie – także w innych serwisach społecznościowych. Po założeniu konta na Instagramie możemy publikować zdjęcia samodzielnie, a także przeglądać zdjęcia innych użytkowników i komentować je.
Z Instagrama każdego dnia korzysta wielu użytkowników. Na całym świecie jest to ponad 1 miliard osób, natomiast w Polsce to niemalże 7 milionów użytkowników.
Aktualnie serwis społecznościowy Instagram należy do Facebooka.
Reklama na Instagramie – na czym to polega?
Już założenie konta na Instagramie pozwala firmom na dotarcie do wielu nowych klientów i zbudowanie szerokiego grona lojalnych odbiorców.
Utworzenie profilu firmowego jest bardzo proste i pozwala na łatwą publikację wpisów. Instagram umożliwia firmom dodanie informacji takich jak lokalizacja, numer telefonu czy godziny pracy. Udostępnia także rozbudowane statystyki, które pozwalają na sprawdzanie reakcji na posty i relacje.
Do tworzenia jeszcze lepszych reklam na Instagramie, serwis ten oferuje specjalne funkcje, z którymi można przygotować krótkie nagrania filmowe, filmy poklatkowe, a także estetyczne kolaże zdjęć – bez potrzeby posiadania specjalistycznych programów do obróbki graficznej.
Dodatkowo, reklama na Instagramie może polegać na wykorzystaniu specjalnych, płatnych metod reklamowych udostępnianych przez ten serwis. Są one wówczas publikowane w serwisie w formie zdjęć czy relacji, które łatwo przyciągają wzrok. Instagram pozwala na promowanie tego typu postów, dzięki czemu mogą one dotrzeć do jeszcze większej liczby użytkowników serwisu.
Dużym plusem jest w tym przypadku możliwość skierowania reklamy do osób najbardziej zainteresowanych, czyli do wyznaczonej grupy docelowej.
Przy tworzeniu reklamy na Instagramie można wziąć pod uwagę:
- lokalizację użytkowników
- dane demograficzne grupy odbiorców
- zainteresowania użytkowników serwisu
- zachowania podejmowane na Instagramie, Facebooku czy w innych miejscach
To powoduje, że reklama na Instagramie może być jeszcze bardziej efektywna – zostanie ona zaprezentowana dokładnie tym użytkownikom, którzy mogą być nią najbardziej zainteresowani, a także będą skłonni do dokonania zakupu czy skorzystania z prezentowanej usługi.
Wśród głównych zalet reklamy na Instagramie warto wskazać na:
- zwiększenie rozpoznawalności produktów i usług, marki oraz firmy
- przystępne ceny prowadzenia czynności reklamowych
- zdobycie nowych klientów korzystających z internetu
- możliwość atrakcyjnej prezentacji oferty
- różne metody prezentacji przekaz – zdjęcia, filmy, relacje i inne
Jak rozpocząć swoją promocję na Instagramie?
Firmy pragnące promować się na Instagramie mogą robić to we własnym zakresie. Wiele pomocnych porad można uzyskać w samym serwisie internetowym Instagram, a także w innych serwisach poświęconych reklamie w internecie.
Klienci biznesowi mogą także skorzystać z usług zewnętrznych agencji, które zajmują się świadczeniem tego typu usług na bazie swojej wiedzy i doświadczenia.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Shine On Agency z Krakowa.
[…] Artykuł zaistniał we wymianie z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł stanął we wymianie z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł zaistniał we kooperacji z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł stanął we harmonii z nazwą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł zaistniał we współpracy z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł stanął we wymianie z nazwą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł powstał we zgodzie z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł stanął we harmonii z nazwą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł zaistniał we współpracy z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł stanął we zgody z nazwą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł stanął we kooperacji z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł stanął we wymianie z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł powstał we kooperacji z nazwą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł zaistniał we kooperacji z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł zaistniał we wymianie z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł stanął we jedności z nazwą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł stanął we zgody z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł powstał we wymiany z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł zaistniał we wymiany z nazwą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł stanął we zgodzie z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł stanął we współpracy z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł powstał we zgodności z nazwą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł zaistniał we kooperacji z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł stanął we zgodzie z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł zaistniał we kooperacji z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł powstał we harmonii z nazwą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł stanął we zgody z firmą Reklama na Instagramie […]
[…] Artykuł powstał we jedności z firmą Reklama na Instagramie […]