Reklama na Instagramie – skuteczna i tania metoda promocji on-line

Reklama na Instagramie – skuteczna i tania metoda promocji on-line

20 stycznia, 2020 14 przez Doradca Personalny

Instagram to jeden z popularnych serwisów społecznościowych, który daje szerokie możliwości reklamy. Jak można go wykorzystać?

Dzięki mediom społecznościowym można łatwo komunikować się z innymi, a także poszukiwać interesujących informacji. Dzisiaj do wyboru jest szeroka gama tego typu serwisów – to nie tylko Facebook czy Twitter, ale także Instagram, który obecnie rośnie w siłę i przyciąga coraz więcej użytkowników. Reklama na Instagramie może być doskonałym wyborem dla każdej firmy!

Czym dokładnie jest Instagram? Jak wygląda reklama na tego typu serwisie i jakie są jej zalety? Jak rozpocząć swoją reklamę na Instagramie, aby uzyskać optymalne efekty? Sprawdź teraz, gdy szukasz tanich i skutecznych metod na promocję swojej firmy!

Instagram – podstawowe informacje

Instagram to serwis społecznościowy skoncentrowany na publikowaniu fotografii. Jest on połączony z aplikacją o tej samej nazwie, z której można korzystać na urządzeniach mobilnych – smartfonach, tabletach.

Serwis ten pozwala swoim użytkownikom na publikowanie na nim różnego rodzaju zdjęć, a także na ich udostępnianie – także w innych serwisach społecznościowych. Po założeniu konta na Instagramie możemy publikować zdjęcia samodzielnie, a także przeglądać zdjęcia innych użytkowników i komentować je.

Z Instagrama każdego dnia korzysta wielu użytkowników. Na całym świecie jest to ponad 1 miliard osób, natomiast w Polsce to niemalże 7 milionów użytkowników.

Aktualnie serwis społecznościowy Instagram należy do Facebooka.

Reklama na Instagramie – na czym to polega?

Już założenie konta na Instagramie pozwala firmom na dotarcie do wielu nowych klientów i zbudowanie szerokiego grona lojalnych odbiorców.

Utworzenie profilu firmowego jest bardzo proste i pozwala na łatwą publikację wpisów. Instagram umożliwia firmom dodanie informacji takich jak lokalizacja, numer telefonu czy godziny pracy. Udostępnia także rozbudowane statystyki, które pozwalają na sprawdzanie reakcji na posty i relacje.

Do tworzenia jeszcze lepszych reklam na Instagramie, serwis ten oferuje specjalne funkcje, z którymi można przygotować krótkie nagrania filmowe, filmy poklatkowe, a także estetyczne kolaże zdjęć – bez potrzeby posiadania specjalistycznych programów do obróbki graficznej.

Dodatkowo, reklama na Instagramie może polegać na wykorzystaniu specjalnych, płatnych metod reklamowych udostępnianych przez ten serwis. Są one wówczas publikowane w serwisie w formie zdjęć czy relacji, które łatwo przyciągają wzrok. Instagram pozwala na promowanie tego typu postów, dzięki czemu mogą one dotrzeć do jeszcze większej liczby użytkowników serwisu.

Dużym plusem jest w tym przypadku możliwość skierowania reklamy do osób najbardziej zainteresowanych, czyli do wyznaczonej grupy docelowej.

Przy tworzeniu reklamy na Instagramie można wziąć pod uwagę:

  • lokalizację użytkowników
  • dane demograficzne grupy odbiorców
  • zainteresowania użytkowników serwisu
  • zachowania podejmowane na Instagramie, Facebooku czy w innych miejscach

To powoduje, że reklama na Instagramie może być jeszcze bardziej efektywna – zostanie ona zaprezentowana dokładnie tym użytkownikom, którzy mogą być nią najbardziej zainteresowani, a także będą skłonni do dokonania zakupu czy skorzystania z prezentowanej usługi.

Wśród głównych zalet reklamy na Instagramie warto wskazać na:

  • zwiększenie rozpoznawalności produktów i usług, marki oraz firmy
  • przystępne ceny prowadzenia czynności reklamowych
  • zdobycie nowych klientów korzystających z internetu
  • możliwość atrakcyjnej prezentacji oferty
  • różne metody prezentacji przekaz – zdjęcia, filmy, relacje i inne

Jak rozpocząć swoją promocję na Instagramie?

Firmy pragnące promować się na Instagramie mogą robić to we własnym zakresie. Wiele pomocnych porad można uzyskać w samym serwisie internetowym Instagram, a także w innych serwisach poświęconych reklamie w internecie.

Klienci biznesowi mogą także skorzystać z usług zewnętrznych agencji, które zajmują się świadczeniem tego typu usług na bazie swojej wiedzy i doświadczenia.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Shine On Agency z Krakowa.